آکادمی آموزش زبان انگلیسی و آیلتس در مشهد آیلتس میکس

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۱
تیر ۰۰

به نظر بسیاری از مردم بلاک چین چیزی شبیه به فن آوری بیت کوین است، در حالی که بلاک چین کاربردی به مراتب فراتر از ارزهای دیجیتالی دارد. بیل گیتس و ریچارد برنسون از طرفداران این فن آوری هستند و نیز بانک ها و شرکت های بیمه مشتاقانه تمایل دارند که این فن آوری را بکار گیرند. در این بخش به تعریف دقیق بلاک چین و اینکه چرا نشریه ی وال استریت و منبع خبری سیلیکون ولی اینقدر به آن علاقمند هستند خواهیم پرداخت.

بلاک چین چیست؟
در حال حاضر بسیاری از مردم برای تبادلات ارزی خود از واسطه ی قابل اطمینانی مانند بانک استفاده می کنند، در حالی که فن آوری بلاک چین به مصرف کنندگان و تامین کنندگان این امکان را می دهد که بدون نیاز به شخص سوم به طور مستقیم با هم در ارتباط باشند. بلاک چین برای ایمن کردن تبادلات ارزی با استفاده از رمزنگاری یک پایگاه داده ی غیر متمرکز یا دفتر دیجیتال برای معاملات شما فراهم می کند که همه ی اعضای شبکه می توانند به آن دسترسی داشته باشند. این شبکه مجموعه ای از چند کامپیوتر است که باید تمامی تراکنش ها را پیش از ثبت تایید کنند.

نحوه ی عملکرد بلاک چین چگونه است؟
در مورد بیت کوین این فن آوری جزئیات مربوط به همه ی ارزهای دیجیتالی را ذخیره می کند و اجازه نمی دهد که یک بیت کوین بیش از یک بار خرج شود. فرض کنید که:

۱. A می خواهد به B پول انتقال دهد

۲. این تراکنش به صورت یک بلاک نمایش داده می شود

۳. این بلاک برای تمامی اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می شود

۴. اعضای شبکه این تراکنش را تایید می کنند

۵. سپس این بلاک به زنجیره اضافه شده و تراکنش با موفقیت ثبت می شود.

۶. در نهایت پول از A به B انتقال می یابد.

چرا این فن آوری تحولی بنیادین است؟
چون می توان از آن تقریباً برای همه ی معاملات ارزی، کالا و املاک استفاده کرد. کاربردهای بالقوه ی آن نامحدود است. جمع آوری مالیات و امکان فرستادن پول به خانواده توسط مهاجران در کشورهایی که عملیات بانکی در آنها مشکل است نمونه هایی از کاربرهای این فن آوری می باشند. همچنین، این فن آوری می تواند کلاهبرداری را کاهش دهد چرا که تمامی تراکنش ها در یک دفتر عمومی ثبت می شوند و همه می توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

چه کسانی می توانند از این فن آوری استفاده کنند؟
اصولاً اگر فن آوری بلاک چین رایج شود هر کسی که دسترسی به اینترنت دارد می تواند از آن برای انجام معاملاتش استفاده کند. با توجه به نظرسنجی شورای دستورالعمل جهانی مجمع اقتصاد جهانی، در حال حاضر بخش ناچیزی از تولید ناخالص ملی (تقریباً ۰.۰۲۵% یا ۲۰ میلیارد دلار) در بلاک چین وجود دارد. اما تحقیقات این مجمع حاکی از آنست که این میزان نظر به اینکه بانک ها، شرکت های بیمه و شرکت های فن آوری از بلاک چین برای تسریع پرداخت ها و کاهش هزینه های خود استفاده می کنند، در دهه ی آینده به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. شرکت هایی که در بکارگیری فن آوری بلاک چین با هم رقابت می کنند عبارتند از UBS، Microsoft، IBM و PwC.

گزارشی از eAit، مشاور تکنولوژی مالی، تخمین زد که بانک ها در سال گذشته ۷۵ میلیون دلار برای بلاک چین هزینه کرده اند. سرمایه دارای سیلیکون ولی نیز برای حمایت از این فن آوری در صف انتظار هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۰۰ ، ۱۶:۲۰
امیرحسین امیری