آکادمی آموزش زبان انگلیسی و آیلتس در مشهد آیلتس میکس

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
۲۴
مرداد ۰۰

توکن سوزی چگونه انجام می‌شود؟


همان‌طور که گفتیم، گاهی شرایط و برنامه ریزی‌های صورت گرفته، این‌گونه ایجاب می‌کنند که توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال، اقدام به توکن سوزی کنند. برای سوزاندن کوین‌های تعیین شده، آن‌ها را در دسترس آدرس خوار (eater address) قرار می‌دهند.

آدرس خوار یا سیاه چاله به گونه‌ای است که اگر آدرسی در اختیار آن قرار بگیرد، دیگر به هیچ عنوان توانایی بازیابی پیدا نخواهد داشت.زمانی که کلید خصوصی آدرسی در دسترس این سیاه چاله‌ها قرار بگیرد، دیگر با هیچ روشی نمی‌شود آن کوین را بازگرداند یا مجددا از آن استفاده کرد.
با این روش توکن‌های مشخص شده از دسترس خارج می‌شوند، اما در هر حال مشخصات آن‌ها در بلاک چین ثبت و ضبط خواهد ماند.

مزایای توکن سوزی ارز دیجیتال
مکانیزم اجماع مفید و خاص
علاوه بر اثبات کار(POW) و اثبات سهام(POS)، اثبات سوزاندن(POB) هم یکی از مکانیزم‌های رسیدن به اجماع در شبکه‌های غیر متمرکز است.

مکانیزم POB، با عنوان مکانیزم‌ بدون اتلاف انرژی شهرت پیدا کرده است. کوین‌هایی که سوزانده می‌شوند باید در فرایند اجماع خود، اثبات سوزاندن را به کار گرفته باشند.

معمولا برای دستیابی به اتفاق نظر در شبکه‌های توزیع، از روش اثبات سوزاندن بهره می‌برند.

این گونه که، چه تعدادی از کاربران، ماینرها و به طور کلی شرکت‌کنندگان قصد کوین سوزی دارند. به این ترتیب ماینرهایی که در یک شبکه رمز ارز مبتنی بر الگوریتم فعال هستند، موظف‌اند بخشی از موجودی کنونی را نابود کنند.

POB: Proof Of Burn

بالا بردن ارزش کوین
اغلب در بازارهای مالی شاهد رابطه متضاد عرضه و تقاضا هستیم. هر زمان که میزان عرضه کم شده باشد، ارزش کوین بالا خواهد رفت و هرگاه عرضه افزایش پیدا کرده باشد، ارزش پایین کشیده خواهد شد.

علت پایین آمدن ارزش هم، زیاد شدن ارز مورد نظر در بازارهای کریپتوکارنسی است. رمز ارزها به میزان ثابتی عرضه می‌شوند و با رسیدن به مرز مشخصی به پایان می‌رسند.

منظور از به پایان رسیدن یک رمز ارز، عرضه نشدن کوین جدید به بازار است. در واقع اگر کسی خواهان آن کوین باشد، تنها می‌تواند از همان کوین‌هایی که در بازار وجود دارند استفاده کند.

به عنوان نمونه از رمز ارز بیت کوین، فقط 21 میلیون وجود دارد؛ 21 میلیونی که تا امروز حدودا  18.7 میلیون آن توسط ماینرها استخراج شده است.

با کاهش عرضه بیت کوین، قیمت زیاد می‌شود. این اتفاق ممکن است به این دلیل رخ داده باشد که بعضی‌ها کلید خصوصی خود را فراموش کرده و کوین سوزی می‌کنند. به طور کلی، این راه هم در نظر داشته باشید که ارز دیجیتال دشمن تورم است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۲۴
امیرحسین امیری

نظرات  (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی