آکادمی آموزش زبان انگلیسی و آیلتس در مشهد آیلتس میکس

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
۰۱
بهمن ۹۹

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس یا Google AdSense، یکی از روش‌های کسب درآمد از ترافیک وب‌سایت است. امروزه برنامه‌های تبلیغاتی زیادی برای کمک به افزایش درآمد کسب‌وکارها وجود دارد؛ که محبوب‌ترین آنها Google AdSense است.
این برنامه تبلیغاتی در اواسط سال ۲۰۰۳ توسط شرکت گوگل معرفی شد. گوگل سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار به ناشران خود پرداخت می کند؛ و بیش از ۱۰ میلیون وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند. گوگل به عنوان واسطه بین تبلیغ‌کننده و ناشر، از صحت و شفاف‌بودن روند کار آگاه است و تمام معیارهای لازم را می‌توان در حساب گوگل آنالیتیکس دنبال کرد.

 امنیت و شفافیت برای تبلیغ ‎کنندگان و ناشران از ویژگی‌های منحصریه‌فرد AdSense است.

از دیگر ویژگی ‌های ادسنس، استفاده از انواع مختلف تبلیغات است.(متن، عکس، ویدیو، تبلیغات HTML و موارد دیگر در ابعاد و اندازه‌های مختلف) شما به عنوان ناشر این تبلیغات می‌توانید انواع مختلف این تبلیغات را آزمایش کنید و بفهمید کدام بیشترین درآمد را دارد.
نکته‌ای که باید به آن توجه کنید بررسی و تحلیل سایر استفاده‌کنندگان ادسنس و نحوه‌ی تبلیغات آن‌هاست. طبق تجزیه تحلیلی که شرکت SemRush در بین بیش از ۶۳۰۰۰ تبلیغ‌کننده و ناشر انجام داد، محبوب‌ترین اندازه‌ی تبلیغات را ۷۲۸×۹۰ و ۳۰۰×۲۵۰ تخمین زده‌است.

گوگل ادسنس چگونه کار می‌کند؟

فرآیند کار با گوگل ادسنس ساده است. کافی است شما یک حساب ادسنس ایجاد کنید و تعدادی کد را در سایت خود قراردهید. از اینجا به بعد نوبت گوگل است تا وارد عمل شود. به این ترتیب که بر اساس الگوریتم‌های اختصاصی خود، تبلیغات هدفمندی را در صفحه شما نمایش می‌دهدکه مربوط به محتوای سایت شما یا جستجوهای قبلی کاربران است.
بعد از آن، کاربران شروع به کلیک روی تبلیغات سایت شما می‌کنند و نهایتا بابت این کلیک‌ها مبلغی از طرف گوگل به شما پرداخت می‌شود. این کسب درآمد به دو روش  CPM (پرداخت به ازای بازدیدکننده) و CTR (میانگین تعداد کلیک) صورت می‌گیرد. با وجود اینکه هر دو روش منجر به درآمدزایی از طریق این فرآیند می‌شود، اما بسیاری ترجیح می‌دهند تا روی ترافیک و بازدید سایت تمرکز کنند.
و در نهایت درآمد حاصل از نمایش تبلیغات گوگل ادسنس بصورت اینترنتی به حسابی که هنگام ثبت‌نام به آن معرفی کرده‌اید، واریز می‌شود.

 

هرگز سعی نکنید گوگل را گول بزنید و کلیلک فیک بر روی تبلیغات بفرستید یا مستقیما از کاربران نخواهید که روی تبلیغات کلیک کنند، حتی خودتان هم روی این‌گونه تبلیغات کلیلک نکنید.
در نظر داشته‌باشید که گوگل یک سیستم بسیار قدرتمند برای جلوگیری از تقلب دارد و در صورتیکه متوجه فعالیت مشکوکی روی تبلیغات شود، حساب ادسنس شما را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

از طرفی، شما نمی‌توانید انتخاب کنید که کدام تبلیغات روی سایت شما به نمایش درآید. گوگل ادسنس به‌صورت خودکار تبلیغاتی را به نمایش می‌گذارد که نزدیکترین ارتباط را با محتوای تولیدی شما دارد. اما اینطور هم نیست که کنترلی روی مسدودکردن تبلیغات نداشته‌باشید.

با گوگل ادسنس چقدر می‌توان درآمد داشت؟

قانون گوگل ادسنس به این صورت است که به ازای هر کلیک، گوگل از تبلیغ‌کنندگان هزینه می‌گیرد. از این مبلغ دریافتی، ۶۸٪ را به ناشران پرداخت می‌کند و الباقی برای خود گوگل است.
این هزینه بستگی به رقابت و CPC موجود در آن حوزه دارد. و معمولا برای هر کلیک می‌تواند از ۰.۲۰ تا ۱۵ دلار تغییر کند. اکثر موضوعات و مباحث برای هرکلیک کمتر از ۳ دلار به ناشران می‌دهند، اما مباحثی نیز وجود دارند که می‌توانند بسیار سودآور باشند.
از طرفی، مبلغ دریافتی تنها به هزینه هر کلیک در آن موضوع خاص بستگی ندارد. این امر همچنین به میزان مطابقت تبلیغ با علاقه مخاطب، محل تبلیغ در صفحه و … بستگی دارد. بنابراین به محتوای سایت و ظاهر آن دقت زیادی داشته‌باشید.

از همه مهمتر، میزان درآمد شما از گوگل ادسنس به میزان ترافیک وب‌سایت بستگی دارد. شما می‌توانید بهترین حوزه را انتخاب کرده باشید و بهترین مکان تبلیغات را هم در نظرگرفته باشید، اما اگر کسی به وب‌سایت شما نیاید انتظار درآمد از طریق ادسنس منطقی نیست.
به خاطر داشته‌باشید که معمولا تعداد کمی از کاربران روی تبلیغات سایت کلیک می کنند. بنابراین، اگر می خواهید با AdSense درآمد کسب کنید، باید با کار زیاد و محتوای بی‌نظیر و باکیفیت، حجم ترافیکی زیادی روی سایتتان ایجاد کنید.

 

http://banovan13.blog.ir/1399/09/22/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA%20%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF/

https://nezarat.loger.ir/post/5/%d9%85%d8%af%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%b1%d9%86%db%8c%d8%b2-%da%86%d9%88%d8%a8%db%8c/

https://decorchoob.mystrikingly.com/blog/3130f59d80f/

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۱
امیرحسین امیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی